čtvrtek 26. prosince 2013

Betlém v Prokopském údolí

Skoro každý rok se chodíme dívat dolů do Prokopského údolí na dřevěný betlém. Poprvé jsme ho objevili kdysi s dětmi...to myslím ještě ani nechodily do školy.
On to vlastně ani není typický betlém....ale je nádherný. Všechno dělá pán, který bydlí přímo naproti. První léta to byly jen jesličky a pár zvířátek. Zato borovice, pod kterými je betlém umístěn, byly nazdobeny ozdobami ze dřeva. Každý rok přibylo nějaké zvířátko. Vloni už byly nazdobeny jen nejnižší větve, přeci jen pán už má dost let a letos....to jsem koukala, na stromech není ozdoba žádná. Zato přibyla houpací labuť a tygr.
Všechna ta krásná dřevěná zvířata jsou pohyblivá....dá se na nich houpat, datel datluje po tyči dolů, liška vyskakuje, veverka se točí, prasátko je obrovská kasička a po vhození mince to zacinká.
Čáp klape zobákem, když se zatahá ovci a beranovi za ocas tak zabečí, oslík zastříhá ušima...
Škoda, že k tomu ještě není sníh..

 








kdopak to tu bydlí, uhodnete?


















a takhle to bylo v roce 2010




betlém najdete na louce pod Novou Vsí

8 komentářů:

  1. No, to je milé. zvlášť ten krtčí kopeček.
    Oskar se tam vyjímá! A díky za mapku :)

    OdpovědětVymazat
  2. O betlému jsem neměla tušení! Což mě naštvalo, protože to mám kousek :-) Tudíž to musím hned napravit a zítra se tam vypravit :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, děkuji za Vaše návštěvy a komentáře na mém blogu. Já k Vám taky chodím, i když většinou nekomentuji. Díky Vašim fotkám z Prokopského údolí mám v úmyslu se tam příští rok taky konečně vypravit (byla jsem tam jen jednou před mnoha lety). Betlém vypadá moc hezky.
    Přeji hezký nový rok a dobré světlo na focení :-)
    HanaF

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá nádhrně. Netušíte, do kdy tam betlém bude, že bych se s dětmi vypravila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to netuším, ale myslím že do Tří králů tam bývá. Ale i když by tam už nebyl, prochajda stojí za to

      Vymazat
  5. Pro zajímavost:
    http://www.fler.cz/blog/betlem-v-prokopskem-udoli-5260

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jsme to nezvládli, musím to ohlídat příští rok!

      Vymazat
    2. hned jsem tam mrkla, jsem ráda, že je o něm někde zmínka. Jinak myslím, že jsme tam byli hned ten první rok

      Vymazat