neděle 1. září 2013

Kazín, Cukrák, Černošice, Radotín

Včerejší výlet měl být z těch kratších, protože ač nerada, musím šetřit nohy. Bolí mně tak, že jsem opět skončila na rehabilitaci. Ale tentokrát žádný výsledek k lepšímu.
Vybrala jsem pohodlný výlet z Černošic na Kazín. Jde se pěkně po rovince, podél Berounky, žádné trmácení do kopců a krpálů.
Pro jistotu jsem s sebou vzala mapu, co kdybychom šli ještě dál....samozřejmě jsme od  kazínské skály pokračovali dál...pěkně po modré do krpálu....naštěstí jen kousek, pak se šlo po rovině, která se záhy nenápadně změnila v táhlý kopec. Došli jsme k Cukráku...je zajímavé, že vysílač je odevšad vidět, trčí do dálky jak (mám oblíbené slovo čurament...to se dá použít na cokoliv). Ale nám se ztratil, na kopci opravdu vidět není..zahlédla jsem ho těsně před tím, než bych do něj vrazila nosem :-)
Tady už jsem toho měla dost, nohy bolely čím dál víc a tak nastalo dilema....vrátit se zpátky do Černošic (mozek jsem asi opět zapomněla doma, protože celou cestu jsem se do mapy  nepodívala, tudíž až nahoře jsem zjistila, že nahoru jsme se drápali sice po modré, ale po té delší...doma jsem samozřejmě věděla, že nahoru vedou modré dvě) po té kratší nebo jít podél silnice po zelené naučné? To jsem nevěděla kolik to je kilometrů, tak jsme se nakonec z kopce zase skutáleli k Berounce.
V krčmě Tornádo jsme si dali pivo...sakra jakou jsem na něj měla celou cestu chuť,  Oskar se vykoupal v řece mezi kačenama...přeci ten rohlík co jsem jim házela neskončí v kachních žaludcích, když on je taky při chuťi. A tak se za každým kouskem hnal společně s kačenama a já se zasmála jako už dlouho ne. On si totiž potápěl fífák až k očím, kolem něj to bublalo a on pak ulovil rozmáčený rohlík s pocitem, tak jsem jim to přeci jen sežral :-)
Zbývaly nám poslední dva kilometry k vlaku a já už se viděla doma s nohama ve škopku...jenže!
Zapomněla jsem se zmínit, že  na tenhle krátký výlet jsem jela s mamkou...a tak jsme cestou drbaly a najednou jsme skončili mězi nějakými chatami...chtěla jsem se vrátit, protože jsme se od řeky docela dost vzdálili. Ale prý ne, vezmeme to někde přes pole a k řece se přiblížíme. A tak jsme šli nebo spíš se všichni tři táhli. I Oskar už toho měl plné packy a to jsme ještě netušili, kolik toho našlapeme. Přišli jsme totiž k nějaké silnici, která se sice točila k řece, ale přeci po ní nepůjdeme. A tak jsme to vzali vedle po poli. A to byla obrovská chyba, protože silnice by nás dovedla k lávce a odtud je nádraží co by buřtem dohodil.
Ta naše polní cesta nás vedla podél Berounky až do Radotína....chtělo se mi brečet, už jsem nemohla udělat ani krok, tak jsem chvílema šla bosa jen v ponožkách.
Ale všechny cesty jednou končí, tak i ta naše. Doma jsme oba padli za vlast a já až dneska našla odvahu podívat se kolik km jsme nachodili. Vylezlo mi, že téměř 14 kiláků a do toho nepočítám odbíhání z cesty, jestli náhodou někde nebudou houby.





























já už neudělám ani krok






 
první

druhá

kostel v Radotíně

na sídlišti už pomalu zapadalo sluníčko

a tak mně doma napadlo, jestli by nám nestačilo jen posedět u Berounky...

7 komentářů:

  1. To byla panečku štreka!! A ještě se trmácet do takového krpálu! Tuhle trasu mám již naplánovanou a vytištěnou, ale mazaně z druhé strany :-) Z konečné 129, hezky šupky dolů. Ale zase víš, kolik jsi spálila kalorií a vytvarovala sis svaly? :-)
    Šachovou figurku z Černošic nemám, protože jsem vloni nevěděla, co to vlastně je.
    Co to je za toho velkého ptáka? Čáp?
    Jinak potvrzuji, že Cukrák je mrcha schovávací, přesně to samé mi nedávno udělal :-)

    OdpovědětVymazat
  2. no jestli se počítá, že i amok, který mně opět chytnul, tvaruje svaly, tak kam se na mně hrabe Pepek námořník :-) Mapu, do které bych s chutí párkrát kopla, jsem totiž neměla v ruce, ale v batohu. A to byla obrovská chyba, protože kdyby mně napadlo do ní kouknout, tak bych si musela i bez brejlí všimnout, že ta silnice, kterou jsme nechtěli jít, vedla k lávce. Jo holt za blbost se platí. Když jsem pak z dálky viděla, kde jsme byli, byla jsem zralá na mokrej hadr na hlavu.
    A cesta z Cukráku dolů je parádní...nejdřív prudce z krpálu dolů, ale to jen chvilku a pak už pohoda. I značení je parádní, takže zabloudit se nedá...samozřejmě jak kdo.
    A ten pták...já si myslím, že je to volavka šedá...jeden se schovával na té polní cestě a my ho vyplašili...nevím kdo se v tu chvíli lekl víc. A pak na poli jich tam pár takhle postávalo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volavku jsem nikdy neviděla, proto byl čáp jediný, kdo mě napadl :)
      Při plánování trasy se vždy dívám, jaké je stoupání, abych někde cestou nevypustila duši. Mapu mám vždy perfektně připravenou a vyznačenou a .... také schovanou v batohu :)) A včera mě dost naštvalo, že jsme přešli tu Kodskou jeskyni. Už mě dokonce napadlo, že si snad pořídím nějaký chytrý mobil, právě z těchto důvodů. Aby mi ukázal kde jsem a kudy mám jít. Kluk mi to ukazoval na svém iPhonu, jak je to šikovné, a dneska v noci mu ho v centru ukradli... Je mi ho líto, protože si na něj sám našetřil a byl drahý jak - víš co.

      Vymazat
  3. taky by se mi líbilo někde pod bukem vytáhnout nějaké chytré zařízení a mrknout se, kde se právě nacházím. Já mám mobil z roku sakra a netuším, jestli by tohle uměl. Jsem zatím ve fázi uvažování jestli něco pořídit či ne. Ale právě ta cena mně odrazuje, já ho jinak nevyužiju, volám minimálně a smskuju málo. Ale možná by mi to ušetřilo pár kýblů nervů :-)
    Žádná odbočka ke kodské jeskyni není označena...já tam byla dvakrát...poprvé jsem jí našla hned, podruhé jsem jí zaboha nemohla najít, na mapě vypadá odbočka snadno k najití, ale jak je pak všechno zarostlé, prošlapané vedle, tak se musí hledat. Já takhle hledala ty Jelení výskoky, na mapě byly dvě jasné odbočky a skutečnost byla taková, že jednu jsem našla a prd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď jsme značku k jeskyni minuli, nebo jsme ji podešli, když jsme špatně odbočili za loukou.
      Mobil mám krásný, už bych ho určitě uplatnila v muzeu :) Telefonuji tak hodně, že jsem si letos dokonce už dvakrát dobila 200 korun! :)))
      Ale asi napíši Ježíškovi, aby mi přinesl něco, co mi ukáže kde jsem a kam mám jít. Žádné jiné funkce nepotřebuji.

      Vymazat
  4. tak to já jsem na tom o něco lépe, já už za dvě stovky dobíjela 3x :-) a víš proč? měla jsem čerstvě nabito podruhé a ten zmetek se asi zbláznil a v jeden den se rozhodl, že sám bude rozesílat prázdné smsky. Než jsem to zjistila (já tedy ne, ale volali ostatní co se děje, že je bombarduju smskama), bylo 160 korun pryč. Takže jsem musela nabít znova :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný výlet a fotky. A Oskar - to je fešák!

    OdpovědětVymazat