pondělí 5. srpna 2013

Stará mlýnská cesta

Včera jsem se vydala po staré mlýnské cestě z Radotína do Chotče. Cesta je značená jako červená TZ. Začíná u autobusové zastávky Maškův mlýn, pár minut se jde po silnici a pak už jen lesem.
Bylo to takové menší dobrodružství, čekala jsem, že radotínský potok je jen taková menší tekoucí "tkanička", která se dá hravě přeskočit.
Netuším, jak potok vypadá běžně, šla jsem tam po nedělní velké průtrži. Cesta je příjemná, takovou menší džunglí. Potok ale běsnil, a na některých místech se značená cesta ztratila ve vodě. Co teď, vrátit se nebo to obejít? Rozhodla jsem se to obejít takovou horskou stezkou pro kozy a pokračovala dál. Prošla jsem okolo několika bývalých mlýnů, ten poslední je, nebo spíš byl ještě nedávno funkční...teď je z něj muzeum.
Ulovila jsem další karlštejnskou šachovou figuru, obdivovala požární nádrž, omrkla místní kostel a cestou domů chytla tu ohromnou průtrž. Než jsem došla od autobusu domů, nezůstala na mně nitka suchá.
Ale stálo to za to.  

Maškův mlýn





Taslarův mlýn



značená cesta mizí ve vodě







i tady vede červená TZ

...pokračuje přes prkno v potoce

Kalinův mlýn


mlýn U Veselých






kostel sv. Kateřiny



6 komentářů:

  1. Byla to i pro mě pěkná procházka, maje nohy na parádu, ocení, když se mohu podívat i někam jinam nežli za svá humna. Po "revoluci„ jsem se těšila, že vše, i tady u nás bude jako na posledních tvých fotkách, to vše, však vyžaduje práci, velké úsilí a nemalé prostředky, kdo tohle má, nemá čas, tedy je to dnešní začarovaný kruh. Tedy to co za více než dvacet let, jakštakš vzkvetlo, začne opět upadat. Přeji ti Jitko, tvé hezké procházky.

    OdpovědětVymazat
  2. Starou mlýnskou cestu vůbec neznám? Kam na ty nápady chodíš?? Vypadá to nádherně, tam určitě zajdeme. Z Choteče jsi jela autobusem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jednak pořád brouzdám na mapách a hledám nějaké nápady kam jet. A za druhé...mám doma knížku 110 výletů s dopravním podnikem....tam je tolik inspirace, kam se dá dostat autobusem. Můžu jí jen doporučit...je to vlastně šanon s vkládacími listy, takže se dá na výlet vzít jen samostatný list. Já jí mám už několk let a čas od času k ní vyjde dodatek několika výletů.
      Z Chotče jsem jela autobusem, myslím, že to byla 313. Ani to není od Maškova mlýna daleko, něco přes 4 kilometry. Kdyby se nemuselo tou kozí stezkou, která po dešti klouzala a brodit se vodou, tak bych šla i zpátky. Ale to bych zase nevěděla o figuře.

      Vymazat
  3. Tak už vím, o jakou knížku si napsat Ježíškovi :-) Už jsem tu stezku taky objevila tady:
    http://www.karlstejnsko.info/tipy-na-vylet/mlynarska-cesta/

    Do Chucheláku chodíme z Barrandova,pro Tebe by bylo nejlepší jet 230 do zastávky Štěpařská nebo Nový Slivenec. Od ulice Štěpařská za dálnicí (semafory) vede cesta přímo do Chucheláku.

    OdpovědětVymazat
  4. tyhle stránky znám...jsou moje velmi oblíbené

    OdpovědětVymazat